ԱՄՆ-ի հատուկ դեսպանորդ Սթիվ ՈՒիտկոֆը թույլատրելի է համարել Աբրահամի համաձայնագրերի ընդլայնումը, նշելով, որ Հայաստանն ու Ադրբեջանը կարող են միանալ դրանց ապագայում։ «Մենք կարծում ենք, որ շատ, շատ մոտ ենք այդ երկրներում հակամարտությունների վերջնական լուծմանը։ Ես կարծում եմ, որ երկուսն էլ կարող են ցանկանալ միանալ Աբրահամի համաձայնագրերին»,- ասել է Ուիտկոֆը։ ԱՄՆ-ի հատուկ ներկայացուցչի խոսքով՝ սա շատ կարևոր նախաձեռնություն է երկրի նախագահ Դոնալդ Թրամփի համար, և նա հավատում է դրան։               
 

«Ոսկե ծիրանի» մրցութային ծրագրերի համատեքստում

«Ոսկե ծիրանի» մրցութային ծրագրերի համատեքստում
12.07.2016 | 00:00

Հայաստանում պատմվում են աշխարհին հուզուղ թեմաները


«Ոսկե ծիրան» միջազգային կինոփառատոնի ասուլիսները ներկայացնում էին Գունար Բերգդալի «Երկաթգիծ», Մոհամեդ Ուզինի «Սամիրը փոշու մեջ», Պիտեր-Յան Դը Պյուի «Լուսավորյալների երկիրը» ֆիլմերը:
Գունար Բերգդալի ֆիլմն ընդգրկված է Վավերագրական ֆիլմերի մրցույթում:
Բերգդալը տարիներ առաջ «Ոսկե ծիրանին» ներկայացել է «Լյուդմիլայի ձայնը», «Ինգմար Բարգման.. ինտերմեցցո» ֆիլմերով:


Ասուլիսի ընթացքում «Ոսկե ծիրանի» Վավերագրական ֆիլմերի մրցույթի ընտրությունը կատարած Արայիկ Խանջյանը նշեց, որ «Երկաթգիծ» ֆիլմը շատ անակնկալ կերպով է մոտենում գնացք երևույթին: Այն պատմում է գնացքի տակ իրենց նետող մարդկանց մասին: Բայց պատմությունը ոչ թե ինքնասպանություն գործող մարդկանց տեսանկյունից է ներկայացվում, այլ այն մեքենավարների, որոնց գնացքի տակ են նետվել այդ մարդիկ: Ֆիլմը հետաքրքիր գեղարվեստական լուծում ունի: Նրանում հնչում են միայն մեքենավարների ձայները և ցուցադրվում են գնացքի տարբեր ճանապարհները: «Մեքենավարները չեն նկատում իրենց շրջապատը, նրանց համար պատկերներն անցնում են մեծ արագության մեջ, ասես լղոզված են, բայց նրանց բոլորի մեջ տպավորվել է գնացքի տակ նետվողների աչքերը»,- ասում է Ա. Խանջյանը:


«Ինքնասպանությունը հասարակության պարտությունն է»,- կարծում է Բերգդալը: Եվ այս պարտության թեման է նրան մտահոգել ու դրդել նկարել «Երկաթգիծ» ֆիլմը:
«Իրատեսի» հարցը Բերգդալին հետևյալն էր. «Իմ առաջին շփումը «Ոսկե ծիրան» կինոփառատոնի և Ձեր արվեստի հետ սկսվել է «Լյուդմիլայի ձայնը» ֆիլմով: Դուք հետաքրքրվե՞լ եք Չերնոբիլի ատոմակայանի պայթյունից տուժած այդ կնոջ հետագա ճակատագրով»:


Այսպիսին էր նրա պատասխանը. «Ես կապը պահպանել եմ Լյուդմիլայի հետ, և տարիներ առաջ մի ֆիլմ եմ նկարել՝ «Լյուդմիլան և Անատոլին», որը ցուցադրվել է «Ոսկե ծիրանում»: Նա հանդիպել է մի տղամարդու, և նրա որդին հիմա մեծացել է, կրթություն ստացել: Բայց Ուկրաինայում նրա նման մարդկանց համար դժվար է՝ որպես ռուս ազգի ներկայացուցիչներ: Իսկ առողջական խնդիրներ նրանք չունեն, բարեբախտաբար»:


«Սամիրը փոշու մեջ» ֆիլմի ռեժիսորն իր ալժիրցի զարմիկի՝ Սամիրի մասին է պատմում՝ Ֆրանսիայում ապրող արաբի հայացքով: Սամիրը մաքսանենգ ճանապարհով վառելիք է տեղափոխում ջորիով՝ իրենց գյուղից հասցնելով Մարոկկոյի սահման: Նրա կյանքի անհրապույր իրականության և եվրոպական փայլին հասնելու պատմությունն է ներկայացնում ֆիլմը: Ինչպես նշեց ռեժիսորը, այժմ արդեն Սամիրը տեղափոխվել է Եվրոպա, բայց իր օրինակով նա վկայում է, որ դրանով չի բարելավվում մարդու կյանքը: Նա Եվրոպայում չի ընդունվում իբրև յուրային, իսկ հայրենիքում էլ դառնում է այնպիսի մեկը, որին կասկածանքով ու օտարոտի են ընկալում տեղացի արաբները:


Փառատոնի մրցութային ֆիլմերի լավագույն նմուշներից է բելգիացի լուսանկարիչ և ռեժիսոր Պիտեր-Յան Դը Պյուի «Լուսավորյալների երկիրը» ֆիլմը: Այն խաղարկային և վավերագրական տարրերով կառուցված ֆիլմ է, որ պատմում է հետպատերազմյան աֆղանական իրականության մասին:
Ռեժիսորն ասում է. «Ինձ հետաքրքիր էր տեսնել, թե աֆղանական պատերազմից հետո ինչպես էին ապրում այնտեղ երեխաները, թե ինչ երազանքներ ունեին: Եվ ինձ հետաքրքրում էր, թե ինչպես էին նրանք պատկերացնում կյանքը ամերիկացիների գնալուց հետո: Ուզում էի ցույց տալ ոչ միայն պատերազմի բացասական ազդեցությունները, այլև պոետիկ կողմը: Եվ կարծում եմ՝ ֆիլմը դիտած մարդիկ կվկայեն, որ ես դա կարողացել եմ անել. ես ներկայացրել եմ այդ պատանիների երազանքը՝ դառնալ Աֆղանստանի թագավոր»:


«Հետագայում խաղարկայի՞ն, թե՞ վավերագրական ժանրում եք մտադիր ստեղծագործել»- հարցրինք նրան:
Նա կարծում է, որ հաջորդ անգամ կրկին կնկարի այնպիսի ֆիլմ, որն իր մեջ կներառի թե՛ խաղարկային, թե՛ փաստագրական տարրեր:
Ինչպես և ենթադրվում էր, աֆղանական վտանգահարույց միջավայրում աշխատելիս նկարահանող խումբն ունեցել է լուրջ խնդիրներ, անգամ նրանց հանդեպ եղել է մահվան սպառնալիք:
«Այդ հալածանքները, ի վերջո, պատճառ դարձա՞ն, որ ինչ-ինչ կարևոր ասելիք, բնորոշ տարրեր բացակայեին ֆիլմի վերջնական տարբերակում»,- հարցինք ռեժիսորին:
Նա ասաց, որ բարեբախտաբար, իրենք կարողացել են խույս տալ հաշվեհարդարից և փրկել նկարահանված նյութը:


Մենք հետաքրքրվեցինք, թե նա չի՞ պատրաստվում արդյոք անդրադառնալ նաև ղարաբաղյան թեմային, քանի որ համագործակցելու է հայ ռեժիսոր Վարդան Հովհաննիսյանի հետ: Ռեժիսորն ասաց, որ դա որոշակի խնդիրների հետ կապված հարց է, և ինքը, թեև կհամագործակցի Վարդանի և «Bars Media» պրոդյուսերական գործակալության հետ, բայց կանդրադառնա այլ թեմաների, ոչ՝ ղարաբաղյան պատերազմին:


Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆ

Լուսանկարներ

. .
Դիտվել է՝ 1758

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ